5. P.BAZÁN

 

ENLACES SOBRE EMILIA PARDON BAZÁN Y LOS PAZOS DE ULLOA

 

Literatura española del Realismo
Realismo literario
Una introducción a su vida y a su obra ( para empezar) 
Portal dedicado a Pardo Bazán
Obras digitalizadas de Pardo Bazán
Biografía
Biografía de Cervantes virtual
Una voz gallega


OTROS ENLACES

ENLACES
http://www.swarthmore.edu/Humanities/mguardi1/espanol_11/pardobazan.htm
http://www.acamfe.org/acamfefr/autor/pardobazan
http://www.cervantesvirtual.com/bib_autor/pardo_bazan/index.shtml
http://courseweb.tac.unt.edu/rhondac/projects/BazanPaper.htm
http://www.culturagalega.org/album/detalle.php?id=22
http://www.ciudadseva.com/textos/cuentos/esp/pardo/epb.htm
http://es.wikisource.org/wiki/Emilia_Pardo_Baz%C3%A1n
http://es.wikisource.org/wiki/Emilia_Pardo_Baz%C3%A1n
http://213.4.108.140/obref/aih/pdf/12/aih_12_4_014.pdf


LOS PAZOS DE ULLOA

 

 

Vídeo introductorio sobre la obra ç
Estudio de la obra 
LIBRO EN PDF
LIBRO EN PDF
Los pazos de Ulloa en línea 
Prólogo de la autora a "la esclavitud femenina"

Audio. Capítulo 1
Audio. Capítulo 2
Audio. Capítulo 3
Audio.Capítulo 4
Audio. Capítulo 5

Serie completa de televisión española en 4 capítulos



ESTUDIOS SOBRE LA AUTORA

Estudio de Alicia Jurado
Artículo de Germán Gullón 
Realismo y naturalismo. Apuntes pdf




ENLACES SOBRE ANA MARÍA MATUTE




INTRODUCCIÓN


VÍDEOS

RESEÑAS SOBRE LUCIÉRNAGAS
  • Una reseña de EL IMPARCIAL sobre “Luciérnagas”

OTROS DOCUMENTOS SOBRE LA AUTORA
GUÍAS DE LECTURA

 INTRODUCCIÓN A ANA MARÍA MATUTE
Mira atentamente el segundo vídeo de los que aparecen en el primer enlace y responde   a las siguientes preguntas:


  • ¿Qué es la literatura para ella?
  • ¿Qué libro le impresiona? 
  • ¿Qué piensa del colegio?
  • ¿Por qué se interesa por la literatura?: 
  • ¿Qué opina de la vida?
  • ¿Qué es un paraíso para ella? 
  • ¿Qué significan para ella los cuentos de hadas?
  • ¿Qué mundo no le ha abandonado nunca? 


PAU: estructura de l'examen i criteris generals d'avaluació, Literatura castellana


Información sobre selectividad, ponte a prueba, tipos de exámenes, etc.. 

Modelos de exámenes


      Estructura de l'examen
    La prova permet triar entre dues opcions (A i B). Cada opció té dues parts.
    Primera part: preguntes [5 punts]
    La primera part de l'exercici consta de dues preguntes, i val cinc punts (tres punts i dos punts, respectivament, per pregunta). Les dues preguntes d’aquesta primera part són teòriques, centrades en les sis lectures del programa del curs; també podria ser que, en algun cas, en lloc de la pregunta hi hagués un fragment d’un text crític o literari referit a qualssevol de les lectures.
    L’enunciat de la pregunta que val tres punts anirà guiat, figurant-hi els tres principals arguments, temes o motius principals, de manera que l’alumnat pugui centrar millor la seva resposta en aquells aspectes realment significatius i no es quedi en la simple divagació. A l’hora de formular els enunciats es tindrà en compte que a classe les lectures hauran quedat suficientment contextualitzades. El punt de partida, però, sempre serà la lectura treballada. Les qüestions es triaran de manera que tractin aspectes que el conjunt de la bibliografia existent sobre l’obra ha tendit a considerar importants.
    L’enunciat de la pregunta que val dos punts, que serà més concreta que l’anterior, no estarà significativament guiat.
    Segona part: comentari [5 punts]
    La segona part de l’examen consistirà en un comentari de text provinent d’alguna de les sis obres treballades a classe. No seran preguntes sobre un text, sinó que es demanarà un comentari global, però, com a la primera pregunta, l’enunciat servirà lleugerament de guia i fixarà alguns dels elements bàsics que haurien de figurar al comentari, que no vol dir que siguin els únics. L’alumnat s’haurà de fixar en els aspectes assenyalats en l’enunciat, però no per aixó haurà de prescindir d’aquelles altres qüestions que puguin ser significatives per a una bona interpretació del text.
    No s’admetrà com a comentari la simple paràfrasi, llevat que a partir de ella es treguin conclusions significatives. Així mateix, es valoraran negativament els comentaris estrictament descriptius (els que constaten evidències), els merament acumulatius (els que es limiten a acumular informació sobre el text, però sense establir una mínima articulació que permeti interpretar-la) o els que es queden en idees generals sobre el context però no acaben d’entrar prou en el text.
    S’ha de tenir en compte que els textos medievals o dels segles XVI i XVII que puguin sortir a la prova no es donaran en versió adaptada. El que caldrà comentar, doncs, és el text en castellà medieval. Sí que s’adjuntarà, però, un glossari tan ampli com sigui necessari per a facilitar la comprensió del text, o, si fos el cas, l'adaptació al castellà actual.
    amunt
      Criteris generals d'avaluació
    La primera part de l'examen consta de dues preguntes, i val cinc punts (tres punts i dos punts, respectivament, per pregunta).
    La puntuació de la segona part, que val també cinc punts, es repartirà de la següent manera:
    • tres punts per a l’avaluació de continguts
    • dos per a avaluar la capacitat d’argumentació i d’anàlisi, l’ordenació de les idees, la coherència del discurs, la fluïdesa expressiva i, en definitiva, la metodologia de comentari.
    Disposicions generals
    La nota final de l’examen pot abaixar-se de mig punt o d’un punt quan els problemes ortogràfics i gramaticals siguin especialment greus
    amunt
      Informació addicional de la matèria
    El llistat de "LECTURES PRESCRIPTIVES" de la promoció 2012 per a la matèria de Literatura castellana, es troba en format PDF en el document annex.
    El llistat de "LECTURES PRESCRIPTIVES" per a la matèria de Literatura castellana per a les PAU 2013, es troba en format PDF en el document annex.


    ENLACE A LOS EXÁMENES DE LITERATURA DE LOS TRES ÚLTIMOS AÑOS Y CORRECCIONES:

    No hay comentarios:

    Publicar un comentario